Metody efektivního učení na středních odborných školách – Ing. Monika Chladová
Ing. Monika Chladová
absolventská práce studenta CŽV
Metody efektivního učení na středních odborných školách
Methods of Effective Learning at Secondary Vocational Schools
Abstract:
Tato publikace se zaměřuje na metody efektivního učení a jejich začlenění do vzdělávacího procesu na středních odborných školách. První část práce je věnována teoretickým východiskům, druhá část je zaměřená prakticky – jedná se o návrh učebních osnov vyučovacích hodin věnovaných psychologii osobnosti a učení. Ve své práci vycházím ze zkušenosti trenéra paměti a domnívám se, že tradičně vyučované „učební …moreAbstract:
This publication focuses on effective learning methods and their integration into the educational process at secondary vocational schools. The first part of the thesis is devoted to the theoretical background, the second part is practically focused – it is a proposal of a curriculum of lessons devoted to the psychology of personality and learning. My work is based on my experience as a memory trainer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 6. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Adamec, Ph.D. MBA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHLADOVÁ, Monika. \textit{Metody efektivního učení na středních odborných školách}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2024. Available from: https://theses.cz/id/q7egf7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní / field:
Study of pedagogy / Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Současné formy a metody vzdělávání zaměstnanců ve výrobním sektoru
Adéla Šejdová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Procvičování anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a chování s využitím některých paměťových technik
Magdalena Valešová -
Paměť a techniky pro její trénování
Eva Ehlenová -
Výuka paměťových technik v informačním vzdělávání: přínosy a návrh seminářů
Veronika Skuhrovcová -
Procvičování anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a chování s využitím některých paměťových technik
Magdalena Valešová