Bc. Nikola Hurdová

Master's thesis

Teorie her v podnikové praxi

The game theory in the business practice
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza jednotlivých přístupů v oblasti uvádění nového výrobku na trh s využitím vhodných nástrojů teorie her. První část diplomové práce popisuje teoretické zásady z pohledu manažera, marketéra a teorie her při uvedení výrobku na trh. Druhá část diplomové práce uvádí modelovou situaci dvou firem při uvedení výrobku na trh a obsahuje pohled na modelovou situaci z hlediska managementu …more
Abstract:
The goal of the thesis is the analysis of different approaches to the marketing of a new product using appropriate tools of game theory. The first part of the thesis describes the theoretical principles from a view of a manager, a marketer and game theory when placing a product on the market. The second part of the thesis presents the model situation of two companies when placing a product on the market …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2014
  • Supervisor: doc. Radim Valenčík, CSc.
  • Reader: Ing. Michal Blahout

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní