Diagnostika strategií učení angličtině jako cizímu jazyku u žáků 6. třídy základní školy – Bc. Renata Večerková
Bc. Renata Večerková
Master's thesis
Diagnostika strategií učení angličtině jako cizímu jazyku u žáků 6. třídy základní školy
Assessment of English Language Learning Strategies of 6th Grade Elementary School Learners
Abstract:
Diplomová práce „ Diagnostika strategií učení angličtině jako cizímu jazyku u žáků 6. třídy základní školy“ zkoumá používání strategií učení u žáků 6. ročníku. Pomocí dotazníku, který je výzkumem současně ověřován jako diagnostický nástroj, zjišťuje, jaké strategie učení žáci používají, zkoumá souvislost s vybranými proměnnými. V teoretické části jsou presentována teoretická východiska výzkumu, která …moreAbstract:
This thesis “Assessment of English Language Learning Strategies of 6th Grade Elementary School Learners“ examines learning strategy use of the 6th grade learners. Using the survey which is at the same time being tested as an assessment tool, it finds out what learning strategies learners use, examines the connection with selected variables. The theoretical part presents theoretical background of the …moreKeywords
Klíčová slova osvojování cizího jazyka učení cizí jazyk strategie učení paměťové kognitivní kompenzační metakognitivní sociální afektivní strategie strategie poslechu čtení mluvení psaní řečové dovednosti proměnné ovlivňující používání strategií základní vzdělávání kompetence k učení Keywords foreign language acquisition learning strategies memory cognitive compensation metacognitive social affective strategies listening reading speaking writing strategies language skills variables influencing strategy use elementary education competence to learn
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/higls/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2010
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VEČERKOVÁ, Renata. \textit{Diagnostika strategií učení angličtině jako cizímu jazyku u žáků 6. třídy základní školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/qar7lx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu
Veronika Lokajíčková -
Kompetence k učení a jejich rozvoj
Jana Šidlíková -
Komunikační kompetence a kompetence k učení žáků v základní škole
Katrin HRUBÁ -
Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na 1. stupni (na příkladu přírodovědného učiva)
Tereza Češková -
Vliv ICT na rozvoj kompetence k učení žáků SOŠ v hodinách ZSV vedených metodou CLIL
Vladimíra Froldová -
Výukové strategie podporující kompetence k učení
Ivona Sedláčková -
Posilování kompetence k učení ve výuce přírodovědných předmětů na 1. stupni základní školy
Nikola PEJŠOVÁ -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ