Fantomická postava a její vliv na strukturu díla – Kristina Dufková
Kristina Dufková
Bakalářská práce
Fantomická postava a její vliv na strukturu díla
Phantomic character and its impact on a movie structure
Anotace:
Práce vychází z teorií Michela Chiona o akuzmetrovi a deakuzmetrizace, které definoval ve své knize Voice in Cinema. Práce tuto teorii úzce spojenou se zvukem zobecňuje, zavádí pojem fantom a defantomizace. Fantom je jednající postavou, která však z vůle režiséra zůstává divákovi skryta. Defantomizace je pak momentem, kdy je odhalena fantomova tvář. Práce třídí typy příběhů s fantomem podle toho, zda …víceAbstract:
The thesis is based on the theory of acousmetre and deacoumetrisation which were both defined by Michel Chion in his book Voice in Cinema. This theory closely connected with sound is generalised, the terms phantom and dephantomisation are introduced. The phantom is a character which the director decides to hide from the audience. Dephantomisation is a moment at which the face of a phantom is revealed …víceKlíčová slova
filmová teorieObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 9. 2013
- Vedoucí: Jaroslav POZZI
- Oponent: Marek VAJCHR
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Teorie filmového rytmu Karen Pearlmanové
Mikuláš Svoboda -
Feministická filmová teorie a role žen v hollywoodském filmu
Daniel HOFFMANN -
Teorie seriálové fikce: Model analýzy vyprávění a fikčních světů televizního seriálu
Radomír Kokeš -
Symbolika v díle Stanleyho Kubricka vs. konspirační teorie
Filip Neminarz -
Bordwell, Chatman a teorie vyprávění ve filmu: srovnání dvou analytických přístupů pomocí analýzy tří filmů
Martin Witoszek -
Rekonstrukce záměrů textů Lubomíra Linharta z let 1922-1927 v rámci teorie dějin idejí formulované Q. Skinnerem.
Karel MOHYLA -
Queer teorie ve filmu a v televizi: Nástin využívání myšlenek queer teorie v americké filmové a televizní produkci od roku 1990 po současnost
Eva Chlumská -
Filmové herectví a teorie filmu
Andrea FALTÝNKOVÁ