Stabat Mater v pojetí skladatelů 20. a 21. století – BcA. Markéta Brothánková, DiS.
BcA. Markéta Brothánková, DiS.
Diplomová práce
Stabat Mater v pojetí skladatelů 20. a 21. století
Stabat Mater in the Concepts of Composers of the 20th and 21st Centuries
Anotace:
Diplomová práce zpracovává zhudebnění Stabat mater a to v pojetí skladatelů 20. a 21. století. Úvodní část pojednává o historii vzniku textu Stabat mater dolorosa, jeho významu a krátce shrnuje předešlá zhudebnění. Hlavní část práce je věnovaná vybraným skladatelům 20. a 21. století, kteří osobitým způsobem zhudebnili tuto báseň a zabývá se přístupem k textu, k formě a harmonii. Vysvětluje pojmy, kompoziční …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the musical settings of Stabat mater in the concepts of composers of the 20th and 21st centuries. The introductory part deals with the history of the Stabat mater dolorosa text, it´s meaning and briefly summarizes the previous musical settings. The main part of the work is devoted to selected composers of the 20th and 21st centuries, who personified this poem in a distinctive …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 9. 2019
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/u45q7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 9. 2019
- Vedoucí: doc. Martin Smolka
- Oponent: prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/u45q7/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Hudební fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Kompozice
Práce na příbuzné téma
-
Život a umělecký odkaz dirigenta a skladatele Tofiqa Quliyeva v kontextu hudební kultury Ázerbájdžánu ve 20. století
Kamila Ozerova -
Vztah technologie a rytmu v hudbě 20. a 21. století
Filip Johánek -
Hudba 20. století v kontextu matematiky a logiky
Zuzana Homolová -
Camille Saint-Saëns a Vincent d'Indy, Gabriel Fauré a Maurice Ravel, Claude Debussy - generační a osobnostní odlišnosti v nahlížení na nacionalismus a vlastenectví ve francouzské hudbě za první světové války u vybraných předních francouzských komponistů
Patrik Červák -
Petr Iljič Čajkovskij, Variace na rokokové téma pro violoncello a orchestr, historie vzniku, srovnání dvou verzí a různých interpretací v podání vybraných violoncellistů 20. a 21. století.
Nikita Ruzhavinskii -
Cimbál v hudbě 20. a 21. století
Kateřina Dynková -
Fenomén synestezie v tvorbě ruských skladatelů 19.-20. století: I. A. Vyšněgradskij, N. A. Rimskij-Korsakov, A. N. Skrjabin
Liubov Porkhunova -
Filmová hudba ve 20. a 21. století
Adam Lasák