Legislativní proměny předškolního vzdělávání po listopadové revoluci roku 1989 – Mgr. Karolína Zichová
Mgr. Karolína Zichová
Rigorózní práce
Legislativní proměny předškolního vzdělávání po listopadové revoluci roku 1989
Legislative reforms in early childhood education following the november revolution of 1989
Anotace:
Rigorózní práce se věnuje tématu legislativních proměn předškolního vzdělávání po pádu komunistického režimu roku 1989. Cílem rigorózní práce je analýza změn v předškolním vzdělávání po roce 1989, resp. porovnání jeho legislativního stavu před a po tomto roce. Práce se z tohoto důvodu nejdříve věnuje jeho stavu v období komunistického režimu a poté v období let 1989-2004 a po roce 2004. Ve všech takto …víceAbstract:
The rigorous thesis deals with the topic of legislative changes in preschool education after the fall of the communist regime in 1989. The goal of the rigorous thesis is the analysis of changes in preschool education after 1989, or comparing its legislative status before and after this year. For this reason, the work first focuses on its condition during the communist regime, and then on the period …víceKlíčová slova
předškolní vzdělávání předškolní výchova instituce předškolního vzdělávání mateřské školy dětské skupiny dítě předškolního věku povinná předškolní docházka vzdělávání učitelů pedagogický pracovník ministerstvo školství komunistický režim preschool education preschool upbringing preschool education institution kindergartens children's groups preschool age child compulsory preschool attendance teacher education pedagogical worker Ministry of Education the communist regime
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 11. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ofh37/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 2. 2024
- Oponent: prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc., Mgr. et Mgr. Michal Šimáně, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaRigorózní řízení / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Formy a přínosy spolupráce mezi FSpS a institucemi předškolního vzdělávání
Karolina Spielmannová -
Pohled učitele na zařazení dvouletého dítěte do předškolní instituce
Aneta Kuzmová -
Volba předškolní instituce s Montessori pedagogikou z pohledu rodičů
Iva ŠIMANOVÁ -
Proměny přístupu k předškolnímu vzdělávání po nástupu komunistického režimu roku 1948
Karolína Zichová -
Reflexe moci a střet ideologií v předškolním vzdělávání
Veronika Wichová -
Povinná předškolní docházka z pohledu učitele preprimárního a primárního vzdělávání
Pavla KRAVALOVÁ -
Posuzování školní zralosti a připravenosti na konci povinné předškolní docházky v mateřské škole
Regina HOFFMANOVÁ -
Povinná předškolní docházka z pohledu rodičů
Natálie OBADALOVÁ