Dogs of Instagram: The linguistic representation of dogs in Instagram posts – Nikol ŠEVČÍKOVÁ
Nikol ŠEVČÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Dogs of Instagram: The linguistic representation of dogs in Instagram posts
Dogs of Instagram: The linguistic representation of dogs in Instagram posts
Abstract:
This bachelor thesis deals with the multimodal analysis of dog profiles on Instagram. The aim of the thesis is to find out how dog accounts present themselves through utilizing various linguistic and visual strategies on Instagram. The theoretical part of the thesis thoroughly examines the concept of social media. Special emphasis is placed on Instagram, which is a popular social media network utilized …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá multimodální analýzou psích profilů na Instagramu. Cílem práce je zjistit, jak jsou psi na Instagramu prezentování pomocí různých jazykových a vizuálních strategií. V teoretické části práce je rozebráno, co jsou sociální sítě. Zvláštní důraz je kladen na Instagram, který je populární sociální sítí pro sdílení fotografií. Dále jsou v práci důkladně vysvětlené pojmy jako …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Dominika Beneš Kováčová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠEVČÍKOVÁ, Nikol. Dogs of Instagram: The linguistic representation of dogs in Instagram posts. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
English Philology / English Language in professional communication
Theses on a related topic
-
Pohyblivý plakát jako komunikační strategie perspektivou motion designu
Aneta Danielová -
Vizuální strategie grafického designu novin. Případová studie portugalského deníku Jornal i
Renata Hostinská -
Vizuální komunikační strategie u dítěte s autismem
Eva Zářecká -
Komunikační strategie veřejných galerií výtvarného umění v České republice
Šárka Michalíková -
Brand building města jako součást komunikační strategie
Zuzana Štursová -
Návrh marketingové strategie pro start-up Bocas
David Závada -
Role fonetiky a spellingu v LOLspeaku
Michaela Mrázová