Typologie spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením – Bc. Kristýna Mahoušková
Bc. Kristýna Mahoušková
Master's thesis
Typologie spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením
Typology of consumers on the sports equipment market
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvořit typologii spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením. V první části práce budou objasněna teoretická východiska týkající se spotřebního chování a marketingového mixu. Ve druhé kapitole bude představen trh se sportovním vybavením a jeho makroprostředí. Třetí kapitola bude zaměřena na přípravnou a praktickou fázi výzkumu. Čtvrtá kapitola bude věnována tvorbě výsledné …moreAbstract:
The aim of this thesis is to create a typology of consumers on the sports equipment market. In the first part of the thesis, the theoretical starting points regarding consumer behavior and the marketing mix will be clarified. In the second chapter, the sports equipment market and its macro environment will be presented. The third chapter will focus on the preparatory and practical phase of the research …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2023
Identifier:
https://is.slu.cz/th/n6hs6/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
- Reader: Ing. Tomáš Hruzík, MSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAHOUŠKOVÁ, Kristýna. \textit{Typologie spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením}. Online. Master's thesis. Opava: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. 2023. Available from: https://theses.cz/id/qd21v5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaMaster programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské chování v oblasti sportovní a zdravé výživy
Aleš Juřík -
Analýza spotřebitelského chování na trhu sportovní výživy a doplňků stravy
Veronika Šigutová -
Analýza spotřebitelského chování na trhu se sportovní obuví
Daniela Krčová -
Analýza spotřebitelského chování
Natálie Helisová -
Změny spotřebitelského chování v maloobchodě se sportovním oblečením v důsledku vzniklé ekonomické situace
Kamila Ungr Anýžová -
Analýza spotřebitelského chování na trhu sportovního oblečení
Kateřina Skládalová -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The Effects of Product Placement on Consumer Behavior (Důsledky product placementu na chování spotřebitele)
Steven Van Wichelen