Využití autentických materiálů k podpoře autonomie ve výuce AJ u dospělých a mladých dospělých – Bc. Soňa Šamánková
Bc. Soňa Šamánková
Master's thesis
Využití autentických materiálů k podpoře autonomie ve výuce AJ u dospělých a mladých dospělých
Using Authentic Materials to Foster Learner Autonomy of Adult and Young Adult Learners of English
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na výukový potenciál autentických materiálů pro dospělé a adolescentní pokročilé studenty anglického jazyka jako nedocenitelný zdroj skutečného a současného zdroje jazyka. Cílem výzkumu je představit výhody autonomního přístupu s využitím autentických materiálů této skupině studentů na jazykové škole a vést je na cestě k nezávislému studiu jazyka.Abstract:
This thesis focuses on the educational potential of authentic materials for adult and young-adult intermediate learners of English as an invaluable source of real and up-to-date language input. The aim of the study is to introduce the benefits of autonomous learning using authentic materials to this group of students at a language school, and guide them on their way to become independent learners.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/guojn/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marie Chválová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠAMÁNKOVÁ, Soňa. \textit{Využití autentických materiálů k podpoře autonomie ve výuce AJ u dospělých a mladých dospělých}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/qd8rb0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Differences in Life Evaluation among Czech Young Adult Christians and their Non-Religious Peers
Michal Res -
John Green's Writing Style in Young Adult Literature: Analysis of Original Books and Official Slovak Translations
Lujza Valúšková -
Young Adult dystopias and their use in ELT
Lenka BŘEZINOVÁ -
Současná LGBTQ+ young adult literatura se zaměřením na lesbickou, transgenderovou a nebinární literaturu
Petra Nedvídková -
Čtenářské chování a preference čtenářů young adult literatury
Pavla Moravcová -
Motivation and Choices of Adult Learners of English
Dominika Fialová -
The L2 Motivational Self System Among Adult Czech Learners of English at Private Language Schools
Matouš Straka -
With (an) eye to Czech article use in Dutch. Patterns of interlanguage production of articles by adult Czech learners in FL Dutch
Markéta KLUKOVÁ