Marketing kultury územní samosprávy - Evropská hlavní města kultury – Bc. Jakub Bušek
Bc. Jakub Bušek
Master's thesis
Marketing kultury územní samosprávy - Evropská hlavní města kultury
Marketing a culture of territorial self-government - European Capital of Culture
Anotácia:
Diplomová práce se zaměřuje na vymezení obsahu a prvků kultury, především na území ČR. Definování stavu českého kulturního prostředí z hlediska kulturní politiky a zájmu občanů ČR o kulturu. V další části se zabývá marketingem kultury, nástroji marketingového mixu a marketingovými modely pro oblast kultury. Dále představuje marketing územně samosprávných celků, jakožto měst a obcí a jejich odlišení …viacAbstract:
The diploma thesis focuses on defining the content and elements of culture, especially on the territory of the Czech Republic. Defining the state of the Czech cultural environment in terms of cultural policy and the interest of Czech citizens in culture. In the next part it deals with marketing of culture, marketing mix tools and marketing models for culture. Furthermore, it presents the marketing …viacKľúčové slová
Marketing kultury marketing územní samosprávy kultura územní samosprávy kultura ČR Evropské hlavní město kultury marketing kultury měst a obcí Marketing of culture marketing of territorial self-government culture of territorial self-government culture of the Czech Republic the European Capital of Culture marketing the culture of cities and towns
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 9. 2018
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/zln0w/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 11. 2018
- Vedúci: PaedDr. Václav Netolický
- Oponent: prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- všem autentizovaným
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / odbor:
Economic Policy and Administration / Public Administration
Práce na příbuzné téma
-
Global Marketing and Local Culture: The Case of Škoda in Turkey
Aybüke Uzsoylu -
The fast growth and increasing influence of video game industry in the pop culture and the business world
Jacky Auffrays -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
The Importance of Culture-oriented Marketing Strategies Influencing Japanese Tourists
Alina Fedorova -
Sociocultural aspects of the business culture in the hotel industry
Anna Andreeva -
The Internal Image of the Zlín Municipal Theatre: A Marketing Study
Denisa Velešíková -
Urbanization in the Republic of Kazakhstan: the growth of the cities and its relationship with the changes in the economy
Tolkyn Aubakirova -
Comparison of the Possible Forms of Territorial Administration in the Countries of the European Union
Denisa ŘÍHOŠKOVÁ