Siyavush Farzaliyev

Bachelor's thesis

Comparison of the World's Biggest e-Tailing Companies: Amazon and Alibaba

Srovnání největších světových e-Tailing společností: Amazon a Alibaba
Abstract:
Výzkum byl zaměřen na analýzu marketingových perspektiv a komunikačních nástrojů Alibaba a Amazon. Nejprve byl k dosažení cíle využit sekundární výzkum založený na již existujících online a offline publikacích jako jsou knihy, WebSimilar, Statista a další. Za druhé, k provedení hloubkové analýzy autor použil primární výzkum tak, že upřednostnil testování použitelnosti na 6 účastnících, aby analyzoval …more
Abstract:
The research was aimed at analysing the marketing perspectives and communication tools of Alibaba and Amazon. Firstly, to reach the goal, there was used the secondary research based on already existing online and offline publications such as books, WebSimilar, Statista and others. Secondly, to conduct an in-depth analysis, the author used the primary research by preferring the usability testing on …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2022
  • Supervisor: Václav Stříteský
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85296

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management/Business Administration / Corporate Finance and Management