Česká škola - tradice a současnost – Bc. Petra VLČKOVÁ
Bc. Petra VLČKOVÁ
Diplomová práce
Česká škola - tradice a současnost
Bohemian school - the present and tradition
Anotace:
Abstrakt Ve své diplomové práci zjištuji, zda dílo J. A. Komenského a zároven i reformní pedagogové, kdy vznikl v pedagogice smer, který vycházel z myšlenek J. A. Komenského jsou stále inspirativní pro pedagogy a všechny, kterí se zabývají výchovou a vzdeláním. V teoretické cásti se zabývám Komenským, o kterém je všeobecne známo, že je a bude výjimecnou osobností našich dejin a dejin pedagogiky. To …víceAbstract:
Abstract In my graduation theses I learned if the J. A. Komenský didactic work and in consequence another reformaty educationalists, in the time, hen came into existence the new pedagogice tren which arised out of the new J. A. Komenský ideas, there are still inspired for both teachers and all educartors that are engaged in education and training. In the theoretical part I am concerned with Komenský …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 4. 2010
Zveřejnit od: 9. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2010
- Vedoucí: Doc. PhDr. Josef Mrhač, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
VLČKOVÁ, Petra. Česká škola - tradice a současnost. Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství odborných předmětů
Práce na příbuzné téma
-
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Souvislost mezi způsobem výchovy v rodině, vzděláním rodičů, školní úspěšností dítěte a postojem rodiny vůči škole a učitelům z pohledu dětí a jejich rodičů
Katrin Kadlecová -
Alergie u dětí předškolního věku a její projevy při výchově a vzdělávání
Ludmila Hotařová -
Osobnost učitele a její vliv na výchovu a vzdělání žáků
Veronika KRUTOVÁ HEGEROVÁ -
Digitalizace výchovy a vzdělávání na 1. stupni ZŠ, její pozitiva a negativa
Pavlína PIRNEROVÁ -
Hry a aktivity ve výuce náboženské výchovy pro 8. a 9. třídu ZŠ s dramatickými, hudebními, pohybovými a výtvarnými prvky
Marie Pešavová -
Vliv rodiny a školy na výchovu a vzdělání žáků střední školy
Soňa Durdová