Bc. Martin Králík

Master's thesis

Hodnocení odporu z jízdy obloukem s využitím simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla

Abstract:
Práce se zabývá vlivem změny konstrukčních parametrů vozidla a dráhy na jízdní odpor z oblouku. Série simulací v prostředí Simpack sleduje pokles rychlosti vozidla při průjezdu obloukem, ze které se určí jízdní odpor, i veličiny charakterizující pohyb dvojkolí. Výsledek jízdního odporu se mj. porovnává s hodnotou "wear number", generovanou samotným simulačním programem. Pro možné porovnání vlivu jednotlivých …more
Abstract:
The work deals with the problem of how the vehicle and the track construction parameters changes influence the running resistance in curves. Sequence of simulations in the Simpack environment examines the decrease of the vehicle rapidity during the curve pass. The drop of the vehicle rapidity defines the running resistance and the other dimensions that characterise the axle and the wheels movement …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 8. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Tomáš Michálek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Králík, Martin. Hodnocení odporu z jízdy obloukem s využitím simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla. Pardubice, 2021. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Master programme / field:
Transport Engineering and Communications / Transport Means: Rail Vehicles