Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru I. J. S. Bacha – Markéta Čechová
Markéta Čechová
Diplomová práce
Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru I. J. S. Bacha
Model Situations and ornamental Counterpoint in The Well-Tempered Clavier, Book 1, by J. S. Bach
Anotace:
Magisterská práce s názvem "Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru, 1. díl, J. S. Bacha" se zabývá hudebním jazykem, který je typický pro kompoziční práci J. S. Bacha. V první kapitole uvádím historická fakta, která jsou nezbytná v tomto kontextu. Uvádím okolnosti vzniku hudebního textu, pro jaký nástroj je toto dílo napsané a probírám možné varianty ladění. Představuji …víceAbstract:
The Master thesis named "Model situations and ornamental counterpoint in The Well Tempered Clavier, book 1, by J. S. Bach" deals with the musical language of composers, specially one like J. S. Bach. The first chapters shows historical facts about when the work was written, explains facts about the instrument and tuning. The second chapter explains the method of analysis, which is based on German musical …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební interpretaceKlíčová slova
baroko (hudba)Klíčová slova
hudební ornamentika
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2012
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/7918
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2012
- Vedoucí: Giedre MRÁZKOVÁ
- Oponent: Vojtěch SPURNÝ
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ČECHOVÁ, Markéta. \textit{Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru I. J. S. Bacha}. Online. Diplomová práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Hudební a taneční fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/qgrouo/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Cembalo
Práce na příbuzné téma
-
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková -
Interpretace koncertu A dur QV5:217 J. J. Quantze na modelu jeho flétny
Anežka Levová -
Interpretace skladeb vybraných českých autorů 19. století na dobové varhany
Adéla Venclová -
Srovnání způsobu hry a interpretace na barokní traverso a flétnu současného typu
Anežka Šejnohová -
Management profesionálních těles provozujících historicky poučenou interpretaci staré hudby.
Aneta Dlasková -
Klavírní dílo Jana Václava Hugo Voříška (1791 - 1825) v kontextu dobové tvorby a jeho interpretace dnes
Petra Matějová -
Interpretace loutnových transkripcí skladeb J.S.Bacha na kytaru
Ozren Mutak -
Současná barokní interpretace
Markéta Čepická