Ing. Michal Kožešník

Bachelor's thesis

Úloha psychologie při tvorbě reklamy

The role of psychology in the creation of advertising
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce bylo ujasnit úlohu psychologie při tvorbě a využívání reklamy. Toto téma je velmi zajímavé a aktuální. Pohled do historie však ukazuje, že už v pravěku a středověku se v reklamě začaly uplatňovat psychologické poznatky. A to platí mnohem více i v současné době. Při ovlivňování a rozhodování ke koupi u každého spotřebitele působí celá řada psychologických prvků, a proto část …more
Abstract:
The aim of my thesis was to clarify the role of psychology in the creation and using of advertising. This topic is very interesting and current. However, the insight view into the history shows that the psychological knowledge in advertising began already to assert in the prehistory and the middle ages. This applies even much more nowadays. A wide range of psychological elements effects on each consumer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Zdeněk Frélich
  • Reader: Mgr. Stanislava Borejová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní