Viola Vongrejová

Master's thesis

Význam programatického nákupu v digitální reklamě na českém trhu

The importance of programmatic buying in digital advertising on the Czech market
Abstract:
Diplomová práce se zabývá programatickým nákupem digitální reklamy na českém trhu. Hlavním cílem této práce je na základě analýz a provedených výzkumů zhodnotit současnou situaci programatického nákupu reklamy na českém trhu, s akcentem na technologii „real-time bidding“, a predikovat jeho budoucí vývoj. Výzkum byl realizován ve třech částech. Nejprve byla provedena analýza sekundárních dat z dostupných …more
Abstract:
This master thesis deals with the programmatic buying of digital advertising on the Czech market. The main goal of this thesis is to evaluate the current situation of programmatic buying of advertising on the Czech market with a focus on real-time bidding technology and predict its future development based on analyzes and performed research. The research consists of three parts. The first part consists …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2021
  • Supervisor: Václav Stříteský
  • Reader: Miloš Uldrich

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82105