Iveta Kleníková

Master's thesis

Využití kognitivních zkreslení v rámci marketingu na sociálních sítích

Use of cognitive biases in social media marketing
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem využití kognitivních zkreslení v rámci marketingu na sociálních sítích, přičemž jejím cílem je ověřit vliv využití vybraných kognitivních zkreslení na úspěšnost reklamních kampaní na sociálních sítích. Vybranými kognitivními zkresleními jsou averze ke ztrátě, efekt rámování a efekt ukotvení. Cíle práce je dosaženo prostřednictvím experimentu provedeného na sociální …more
Abstract:
This master thesis deals with the topic of using cognitive biases in social media marketing, and its aim is to verify the impact of the use of selected cognitive biases on the success of advertising campaigns on social networks. Selected cognitive biases are loss aversion, framing effect, and anchoring effect. The aim of this thesis is achieved through an experiment conducted on the social network …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2022
  • Supervisor: Miroslav Vacura
  • Reader: Tomáš Sigmund

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85962