Období normalizace a sametové revoluce v Československu ve Výchově k občanství – Bc. Eva Tomaštíková
Bc. Eva Tomaštíková
Master's thesis
Období normalizace a sametové revoluce v Československu ve Výchově k občanství
The Normalization period and the Velvet Revolution in Czechoslovakia in Civic Education
Abstract:
Diplomová práce „Období normalizace a sametové revoluce v Československu ve Výchově k občanství“ se věnuje tématu komunismu a jeho propojení s projektovou výukou. Pojednává o vývoji pojmu totalitarismus, charakterizuje ideologii komunismu a nastiňuje kritiku komunistického režimu v díle George Orwella. Pozornost je věnována historickému vývoji v Československu od konce 2. světové války a nástupu komunistického …moreAbstract:
The thesis “The Normalization period and The Velvet Revolution in Czechoslovakia in Civic Education “ deals with the issue of communism tauhgt in the project-based learning. It discusses the development of the term totalitarianism, characterises the communist ideology and outlines the critique of the communist regime in the works of George Orwell. Attention is paid to the historical development in …moreKeywords
Projektová výuka projektová metoda totalitarismus totalita komunismus normalizace Charta 77 politické procesy sametová revoluce demokracie volby. Project-based learning project method totalitarianism dictatorship communism normalization The Charter 77 political processes The Velvet Revolution democracy elections.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i027l/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Civics
Theses on a related topic
-
Druhá průmyslová revoluce na příkladu elektrifikace Mahenova divadla. Didaktické zpracování tématu
Veronika Kornelová -
Výuka Sametové revoluce v rámci projektového vyučování na ZŠ
Tereza Vaňhová -
Totalitarismus jako téma ve výuce občanské výchovy
Eva BRACHMANOVÁ -
Vlivy na písňovou tvorbu signatářů Charty 77
Andrea Vymazalová -
Konání voleb jako základní princip demokracie: analýza voleb v Mostaru v roce 2020
Muris Lukšija