Komplexní péče u žáků se současným sluchovým a tělesným postižením – Bc. Marie Samková
Bc. Marie Samková
Bachelor's thesis
Komplexní péče u žáků se současným sluchovým a tělesným postižením
Comprehensive care for students with concurrent physical and hearing disabilities
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na zmapování komplexní péče o žáky se současným sluchovým a tělesným postižením. Dominantním cílem bylo zjistit současný stav komplexní péče o tyto žáky. Dále jak se žáci a jejich nejbližší rodina vyrovnala s jejich postižením, jaké poradenské služby využívají, jaký typ školy žáci navštěvují.Abstract:
The thesis is focused on mapping the comprehensive care of students with current hearing and physical disabilities. The major aim of this work was to ascertain the current status of comprehensive care for these students. Furthermore, both the students and their immediate families cope with their disability, what consulting services are used, what type of schools students attend.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k2yy2/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2011
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Romana Tomášková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová