Veronika Sýkorová

Master's thesis

Segmentace zákazníků ve společnosti Košík.cz

CUSTOMER SEGMENTATION AT KOŠÍK.CZ
Abstract:
Tato práce využívá segmentační metody za účelem zlepšení identifikace zákazníků s dětmi v internetovém obchodě Košík.cz na základě demografických, geografických a behaviorálních faktorů. Nejdříve práce využívá základních geografických a demografických faktorů s cílem popsat rozdíly mezi zákazníky s dětmi dle jejich bydliště a věku dítěte. Nákupní chování je relativně podobné, přičemž skupiny zákazníků …more
Abstract:
This paper uses segmentation methods to improve the identification of customers with children in the online store Košík.cz based on demographic, geographic and behavioral factors. First, the paper uses basic geographic and demographic factors to describe the differences between customers with children according to their residence and age of the child. Purchasing behavior is relatively similar, with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 2023
  • Supervisor: David Slánský
  • Reader: Iva Pecáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88113

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Statistika