Využití gamesourcingu a kolektivní inteligence v počítačových hrách při řešení úloh – Jiří Arleth
Jiří Arleth
Master's thesis
Využití gamesourcingu a kolektivní inteligence v počítačových hrách při řešení úloh
Computer Games, Gamesourcing and Swarm Intelligence in Problem Solution
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá gamesourcing, tedy hrou řízený crowdsourcing, ze všech možných úhlů, jako jsou historie, motivace či paradigma a uvádí několik současných příkladů projektů z praxe. Praktická část práce spočívá v zužitkování shromážděných teoretických vědomostí k vytvoření hry kolektivně řešící optimalizační úlohu obchodního cestujícího na neorientovaném úplném grafu. Hra má podobu bludiště …moreAbstract:
This master’s thesis researches gamesourcing, i.e. game-driven crowdsourcing, from various points of view such as history, motivation or paradigm and presents several examples of contemporary projects of this kind. Practical part of the thesis utilizes previously gathered theoretical knowledge for development of a swarm game solving optimization version of the Travelling Salesman Problem on symmetric …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2017
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/119201
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: Ivan Zelinka
- Reader: Lenka Skanderová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ARLETH, Jiří. \textit{Využití gamesourcingu a kolektivní inteligence v počítačových hrách při řešení úloh}. Online. Master's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2017. Available from: https://theses.cz/id/qiozjn/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technical University of Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMaster programme / field:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Theses on a related topic
-
Ant Colony Optimization Algorithm for Vehicle Routing Problem
Jan Vargovský -
Matice sazeb pro problém obchodního cestujícího
Richard Jonáš -
3D problém obchodního cestujícího - heuristiky a metaheuristiky
Vojtěch Vávra -
Problém obchodního cestujícího
Filip Kožený -
Algoritmy pro problém obchodního cestujícího
Kateřina SÁŇKOVÁ -
Automatický převod lokací na matici sazeb pro problém obchodního cestujícího
Matyáš Elicer -
Problém obchodního cestujícího s velkým počtem měst
Lukáš Kukula -
Problém obchodního cestujícího - paralelní řešení na SMP (OpenMP)
Michal Hruška