Využití gamesourcingu a kolektivní inteligence v počítačových hrách při řešení úloh – Jiří Arleth
Jiří Arleth
Diplomová práce
Využití gamesourcingu a kolektivní inteligence v počítačových hrách při řešení úloh
Computer Games, Gamesourcing and Swarm Intelligence in Problem Solution
Anotace:
Tato diplomová práce zkoumá gamesourcing, tedy hrou řízený crowdsourcing, ze všech možných úhlů, jako jsou historie, motivace či paradigma a uvádí několik současných příkladů projektů z praxe. Praktická část práce spočívá v zužitkování shromážděných teoretických vědomostí k vytvoření hry kolektivně řešící optimalizační úlohu obchodního cestujícího na neorientovaném úplném grafu. Hra má podobu bludiště …víceAbstract:
This master’s thesis researches gamesourcing, i.e. game-driven crowdsourcing, from various points of view such as history, motivation or paradigm and presents several examples of contemporary projects of this kind. Practical part of the thesis utilizes previously gathered theoretical knowledge for development of a swarm game solving optimization version of the Travelling Salesman Problem on symmetric …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/119201
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2017
- Vedoucí: Ivan Zelinka
- Oponent: Lenka Skanderová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ARLETH, Jiří. \textit{Využití gamesourcingu a kolektivní inteligence v počítačových hrách při řešení úloh}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/qiozjn/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMagisterský studijní program / obor:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Práce na příbuzné téma
-
Ant Colony Optimization Algorithm for Vehicle Routing Problem
Jan Vargovský -
Matice sazeb pro problém obchodního cestujícího
Richard Jonáš -
3D problém obchodního cestujícího - heuristiky a metaheuristiky
Vojtěch Vávra -
Problém obchodního cestujícího
Filip Kožený -
Algoritmy pro problém obchodního cestujícího
Kateřina SÁŇKOVÁ -
Automatický převod lokací na matici sazeb pro problém obchodního cestujícího
Matyáš Elicer -
Problém obchodního cestujícího - paralelní řešení na SMP (OpenMP)
Michal Hruška -
Problém obchodního cestujícího s velkým počtem měst
Lukáš Kukula