Spotřebitelské postoje a preference v rámci obchodního konceptu "bez obalu" v aktuálních podmínkách českého trhu – Bc. Michaela Volfová
Bc. Michaela Volfová
Master's thesis
Spotřebitelské postoje a preference v rámci obchodního konceptu "bez obalu" v aktuálních podmínkách českého trhu
Consumer attitudes and preferences within the business concept "packaging free" in the current conditions of the Czech market
Abstract:
Diplomová práce se věnuje zhodnocení spotřebitelských preferencí jednotlivých generací při nákupu potravin v rámci obchodního konceptu „bez obalu.“ Cílem práce je zhodnotit spotřebitelské postoje a preference dle jednotlivých generací. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická východiska slouží k uvedení do řešené problematiky. V teoretické části práce jsou vymezeny …moreAbstract:
The thesis deals with the evaluation of customer preferences of individual generations when buying food within the business concept “packaging free”. It aims at evaluation of customer attitudes and preferences according to generations. The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical basis introduces the issue. The theoretical part of the diploma thesis defines concepts …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Miroslava Navrátilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOLFOVÁ, Michaela. \textit{Spotřebitelské postoje a preference v rámci obchodního konceptu ''bez obalu'' v aktuálních podmínkách českého trhu}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/qkbnum/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské preference seniorů při volbě rekreace
Jana Šmatláková -
Spotřebitelské postoje a preference generací Y a Z v rámci obchodního konceptu "bez obalu"
Vladimíra Kaplanová -
Zhodnocení nákladů na obalové materiály v porovnání s zero waste maloobchodem
Tereza Vlková -
Spotřebitelské postoje a preference v kontextu zero waste a maloobchodního konceptu bez obalu
Alžběta Klapálková -
Zero Waste - "Valuation and business planning" pro potenciálního investora
Jiří Sedlák -
Obal jako manipulátor spotřebitele pro nákup zboží
Nikita Novitskiy -
NÁVRH A GRAFICKÉ ŘEŠENÍ OBALU, PROPAGAČNÍCH TISKOVIN A UŽIVATELSKÉ PŘÍRUČKY PRODUKTU NA ZÁKLADĚ VLASTNÍHO VÝBĚRU ekologický obal
Anna DANIŠOVÁ -
Obal a etiketa produktu z pohledu neuromarketingu
Daniela Hrdličková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights