Psychologia v marketingu a jej vplyv na spotrebiteľské správanie – Martin Vozník
Martin Vozník
Bachelor's thesis
Psychologia v marketingu a jej vplyv na spotrebiteľské správanie
Psychologie v marketingu a její vliv na spotřebitelské chování
Abstract:
Psychologie v marketingu a její vliv na spotřebitelské chování. Témou práce je přiblížení psychologie a psychologických faktorú vplývajících na spotřebitelské chování v rámci marketingové komunikace. Práce bude složena ze dvou základních částí, praktické a teoretické. První část bude věnovaná teoretickému základu spotřebitelského chování a psychologickým faktorúm ho ovlivňujúcích. V praktické časti …moreAbstract:
Psychology in marketing and its influence on consumer behavior. The topic of the bachelor thesis is the approach to psychology and psychological factors influencing consumer behavior in the context of marketing communication. The thesis will consist of two basic parts, theoretical and practical. The first part will be devoted to the theoretical basis of consumer behavior and psychological factors influencing …moreAbstract:
Psychológia v marketingu a jej vplyv na spotrebiteľské správanie. Témou práce je priblíženie psychológie a psychologických faktorov vplývajúcich na spotrebiteľské správanie v rámci marketingovej komunikácie. Práca bude zložená z dvoch základných častí, praktickej a teoretickej. Prvá časť bude venovaná teoretickému základu spotrebiteľského správania a psychologických faktorov ho ovplyvňujúcich. V praktickej …moreKeywords
Spotřebitelské chování Behaviorální ekonomie Psychologické faktory Faktory ovlivňující spotřebitelské chování Psycholgie v marketingu
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. František Zjevík, DiS.
- Reader: Vladimír Borský, LL.M. MBA
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
Factors influencing the consumer behavior of Russian citizens towards luxury goods
Maria Babenkova -
Music in the Time of COVID-19 - Consumer Behavior of the User of Streaming Services
Otakar Kšír -
The impact of social media on consumer behavior: A study of young adults
Salih Demirkiran -
Faktory ovlivňující nákupní proces spotřebitele v oblasti výživových doplňků
Kateřina Hanišová -
Faktory ovlivňující spotřebitelské chování při nákupu vozů s hybridním a elektrickým pohonem
Magdaléna Kramešová -
Faktory ovlivňující spotřebitelské chování při nákupu kosmetických produktů v e-commerce
Markéta Jirecová