Wittgensteinova filozofie psychologie – Bc. Tomáš Došek
Bc. Tomáš Došek
Diplomová práce
Wittgensteinova filozofie psychologie
Wittgenstein’s Philosophy of Psychology
Anotace:
Diplomová práce analyzuje Wittgensteinovu filozofii psychologie jako kritiku některých pojetí významu psychologických pojmů. Zaměřuje se na možnost internalistického (mentalismus) a externalistického (behaviorismus) založení významu, přičemž objasňuje Wittgensteinovu kritiku těchto koncepcí. To je základem pro výklad jeho vlastní pozice, která vychází z toho, že struktura mysli je podmíněna jazykem …víceAbstract:
My diploma thesis presents the analysis of Wittgenstein’s philosophy of psychology as a philosophy of psychological terms. It focuses on Wittgenstein’s criticism of internalistic (mentalism) and externalistic (behaviourism) foundations of meaning. It explains Wittgenstein’s position, which is based on the presumption that language is the condition of the structure of mind – the question is, into what …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 1. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ztexx/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2011
- Vedoucí: prof. PhDr. BcA. Jiří Raclavský, Ph.D.
- Oponent: doc. Dr. phil. Jakub Mácha, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filozofie / Filozofie
Práce na příbuzné téma
-
Jazykové hry a životní forma ve filosofii Ludwiga Wittgensteina
Tomáš Došek -
Jazykové hry a řečové akty: L. Wittgenstein a J. L. Austin
Barbora VAVŘINOVÁ -
Wittgenstein a náboženství
Eliška URBANOVÁ -
Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools
Veronika Dufková -
Jazykové hry a životní forma ve filosofii Ludwiga Wittgensteina
Tomáš Došek -
Didaktické hry na procvičení minulého času prostého pro české dospělé studenty na úrovni A2/B1.
Marcela Vojtíšková -
Pocity viny po používání sociálních médií u studentů
Jitka Doležalová -
Rozdíly ve vnímání policie mezi vysokoškolskými studenty v České republice a Illinois se zaměřením na pocity strachu a nejistoty versus bezpečí a důvěry.
Michaela Jelenová