Veronika NOVÁKOVÁ
Bachelor's thesis
Vnímání zátěže žáků ve školním prostředí.
The perception of and coping with the burdens of pupils (students) in the school environment.
Abstract:
Tato práce se zabývá tématem vnímání zátěže žáků ve středoškolském prostředí. Teoretická část obsahuje definice klíčových pojmů a vysvětlení vztahů mezi pojmy příbuznými. Dále jsou zde popsány ústřední strategie zvládání stresových situací. Výzkumným cílem této práce bylo zjistit, zda u předem definovaných stresových situací existuje statisticky signifikantní rozdíl v hodnotách dosažených u gymnaziálních …moreAbstract:
This thesis is dedicated to the perception of students' stress during secondary education. The theoretical part consists of definitions of key terms and of explanations of relationships between related terms. Next, fundamental strategies of handling the stress situations are described there as well. The research goal of my thesis was to find out if there are some significant differences in results …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
NOVÁKOVÁ, Veronika. Vnímání zátěže žáků ve školním prostředí.. Ostrava, 2019. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
Specialization - Pedagogy / 3-ov-vkz-12
Theses on a related topic
-
Adaptace žáka 1. třídy na školní prostředí
Barbora Pospíšilová