Lucie Koulová
Master's thesis
Product placement v televizní tvorbě
Product placement in TV production
Abstract:
Diplomová práce "Product placement v televizní tvorbě" se zaměřuje na specifickou formu marketingové komunikace, kterou je umisťování výrobku v českých televizních pořadech. Cílem práce je zmapovat product placement a jeho specifika v televizní tvorbě se zaměřením na české prostředí, popsat celý proces realizace umístění výrobku do televizního pořadu a prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit …moreAbstract:
The thesis "Product placement in TV production" focuses on a specific type of marketing communication named product placement, particularly in the Czech TV broadcasting. The main aim of this thesis is to explore product placement and its particularities in TV production, with the focus on the Czech television broadcasting. Furthermore the next goals are to describe the whole proces of product placement …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/35089
Thesis defence
- Date of defence: 11. 2. 2013
- Supervisor: Barbara Hucková
- Reader: Jan Hanzlík
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/35089
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Product placement: znalosti a postoje spotřebitelů
Pavlína HRABALOVÁ -
Marketingová komunikace - product placement
Kryštof Pearse -
Marketingová komunikace - product placement
Elias Salim -
Marketingová komunikace - product placement
Viktória Včelková -
Product placement a jeho vnímání českou populací
Lukáš Marek -
Efektivita současného product placementu v televizních seriálech
Jiří Samek -
Analýza product placement vo filmoch
Martin Baláž