Roberto Kallookaran

Doctoral thesis

Planning & Steering of automotive dealers and the influence of the OEM

Planning & Steering of Automotive Dealers and the Influence of the OEM
Abstract:
ABSTRAKT Cílem výzkumu v předložené studii bylo prokázat závislost vztahu mezi výrobcem a dealerem na praktikovaných strategiích. Pro prokázání této závislosti jsme naformulovali tři výzkumné hypotézy. V první byl předmětem zkoumání vztah výrobce a dealera při formulování strategie. Ve druhé jak dealeři chápou a rozumí strategii výrobce a ve třetí do jaké míry vnímají a požadují dealeři konzultační …more
Abstract:
Our research purpose is to show that the generic strategy choice, differentiation or cost leadership, of the automotive manufacturer has an influence on the corporation between him and his dealers. To prove our assumption we formulate three hypotheses where we investigate how targets are determined between dealer and manufacturer, how the dealer understands the strategy of the manufacturer and how …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 10. 2010
  • Supervisor: Mikuláš Pichanič
  • Reader: Josef Malý, Hans Jonscher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/68390

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management