Herní mechaniky jako nástroj procedurální rétoriky – Bc. Martin Mach
Bc. Martin Mach
Bachelor's thesis
Herní mechaniky jako nástroj procedurální rétoriky
Game mechanics as a tool of procedural rhetoric
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá konceptem výzkumníka a tvůrce digitálních her Iana Bogosta nazvaným procedurální rétorika. Bogost ve svém konceptu definuje způsob persvazivního vyjádření prostřednictvím herních mechanik digitálních her. Práce tento koncept podrobněji představuje a následně propojuje s kategorizací a definicí herních mechanik Jesseho Schella, aby tak lépe vysvětlila úlohu herních mechanik …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on the procedural rhetoric concept of Ian Bogost, the video game researcher and a designer. Bogost defines the technique how video game mechanics can express persuasive message to the player. This paper presents Bogost’s concept in detail and further links this concept to the categorization and definition of game mechanics of which the author is game designer and researcher …moreKeywords
procedurální rétorika rétorika proceduralita persvaze pravidla proces Ian Bogost digitální hry videohry počítačové hry mechaniky herní mechaniky Jesse Schell herní design Grand Theft Auto procedural rhetoric rhetoric procedurality persuasion rules process digital games video games computer games mechanics game mechanics game design
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j0nzt/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2016
- Supervisor: Mgr. Tomáš Bártek
- Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Digitální hry ve světě umění: specifika herního média v diskurzu estetických teorií
Dominik Jícha -
Vizualization of AI algorithms for computer games
Jan Dvořák -
Digitální hry ve světě umění: specifika herního média v diskurzu estetických teorií
Dominik Jícha -
Associations of the mindfulness and Internet gaming disorder: Implications for the game design
Laura Ondušková -
Současné technologie ve vzdělávání v zoo a design vzdělávací úlohy v kontextu virtuální reality
Erika Mirová -
Scalable Mobile Game Architecture: Design and Development
Volodymyr Pukha -
Design počítačové hry, design v kontextu tvorby počítačových her
Aleš GRYGAR -
Herní design – tvorba vlastní soulslike hry
Oliver Stančev