Prezidentské kampaně ve Francii – analýza vývoje politické komunikace a nastolování agendy vítězných kandidátů – Bc. Markéta Baráková
Bc. Markéta Baráková
Master's thesis
Prezidentské kampaně ve Francii – analýza vývoje politické komunikace a nastolování agendy vítězných kandidátů
Presidential Campaigns in France – the analysis of political communication development and winning canidates agenda setting
Abstract:
Hlavním cílem naší práce bude analyzovat francouzské prezidentské kampaně s tím, že se pokusíme upozornit na momenty, které mohly sehrát zásadní roli při zavádění nástrojů politické komunikace a politického marketingu do prezidentských volebních kampaní. Dále se pokusíme identifikovat konkrétní nástroje politické komunikace a marketingu a s ohledem na ně, se pokusíme nalézt odpověď na to, jak byly …moreAbstract:
The main goal of the presented dissertation is to analyze the French presidential campaigns. We will try to refer to moments which could enact in implementing of the marketing and communication tools to presidential election campaigns. We will also try to notify the concrete tools used in political marketing and political communication and try to explain how they were incorporated and used by presidential …moreKeywords
Politický marketing politická komunikace Francie prezidentské volby politické strany Valéry Giscard d´Estaing Francois Mitterand marketingové nástroje prezidentské volby 1974 a 1981. Political marketing political communication France presidential elections political parties marketing tools presidential elections in 1974 and 1981.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jir1v/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BARÁKOVÁ, Markéta. \textit{Prezidentské kampaně ve Francii – analýza vývoje politické komunikace a nastolování agendy vítězných kandidátů}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2011. Available from: https://theses.cz/id/qrl3xt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky
Petra Šantorová -
Does Truth Even Matter? The Analysis of Impact of American Partisanship and Misinformation in Donald Trump’s Social Media during the Presidential Campaign of 2020 on the Elections` Outcomes.
Nelli Zhakhian -
Politický marketing a jeho rozhodující role v prezidentských volbách 2023
Eva Šínová -
American Foreign Policy and Relationship to Israel in the Light of Israeli Nuclear Weapons Program: 1961-1974
Markéta Šonková -
Komunikace prezidentských kandidátů na Instagramu
Aleš Šenk -
Sociální sítě a jejich využívání politickými stranami jako nástroje politické komunikace
Jan Hlava -
Marketingová komunikace vybrané politické strany
Sabina Rosecká -
Negativní kampaň jako prostředek politické komunikace
Hugo Trkal