Spoty SPOZ a ČSSD ve volbách do PSP 2013: sémiotická analýza – Bc. Lucie Barnetová
Bc. Lucie Barnetová
Master's thesis
Spoty SPOZ a ČSSD ve volbách do PSP 2013: sémiotická analýza
A semiotic analysis of SPOZ's and ČSSD's TV ads in the 2013 general elections
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje televizním spotům politických stran ČSSD a SPOZ před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Spoty jsou analyzovány pomocí sémiotické analýzy vycházející z teorie sémiotiky, jejíž základní prvky jsou představeny v teoretické části. Analýza, čerpající zejména z teoretických základů práce Hartleyho a Fiskeho, zachycuje významy na třech stupních označování. V práci jsou …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the television spots of political parties CSSD and SPOZ before the election to the Chamber of Deputies in 2013. The spots are analyzed using semiotic analysis based on the semiotic theory whose basic elements are introduced in the theoretical part. The analysis, drawing especially from the theoretical basis of Hartley and Fiske’s work, takes up the meanings in three orders …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qjuu7/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Campaign Strategies of Presidential Candidates in the 2016 US election: An analysis using the Blotto Game model
Zuzana Knop-Kostková -
From Manifesto to Mandate: The Effect of Euromanifestos on the Election of Young MEPs
Despoina Panteli -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Analysis of the impact of reduplication in translations of the Dream in the Red Chamber
Kristýna Červinková -
1. Teoretická část:\nl{}Analýza vizuální komunikace volební kampaně 2013 - předčasné volby do Poslanecké sněmovny ČR\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog produktů: Czechoslovak\nl{}b) volné fotografie - výstavní soubor: Kognitivní terapie
Kim Adamjáková -
Komparace evropských záležitostí ve volebních programech parlamentních politických stran pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2006 a 2013
Kristýna Řačáková -
Komparace českých voleb do Poslanecké sněmovny v letech 2013 a 2017 se zaměřením na stranický euroskepticismus
Kateřina Horsáková