Bc. Jana Dudášová

Master's thesis

Zlepšení poznatků o produktech pomocí analýzy sentimentu recenzí zákazníků

Enhancing Product Insights Through Sentiment Analysis of Customers’ Feedback
Abstract:
Tato práce si klade za cíl zkoumat korelaci mezi online zákaznickými recenzemi a objemy prodeje elektronických produktů prodávaných online distributorem Alza. K dosažení tohoto cíle byly aplikovány modely přirozeného jazyka k extrakci sentimentu ze 7,748 zákaznických recenzí. Tyto sentimenty byly následně analyzovány pomocí Kruskal-Wallisova testu. Analýza prokázala, že sentimenty mají významný vliv …more
Abstract:
This thesis aims to examine the correlation between online customer reviews and sales volumes for electronic products sold by the online retailer, Alza. To achieve this, natural language processing models were applied to extract sentiment from 7,748 customer reviews. These sentiments were then analyzed using the Kruskal-Wallis test. The analysis found that sentiments have a significant impact, specifically …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Ahad Zareravasan, PhD
  • Reader: Ph.D. Feybi Ariani Goni

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Business Management / Business Management