Vývoj ekonomické náročnosti komerční reklamy od roku 1989 do roku 2010 – Ing. Petr Danihel
Ing. Petr Danihel
Bachelor's thesis
Vývoj ekonomické náročnosti komerční reklamy od roku 1989 do roku 2010
The Development of Commercial Advertising from 1989 to 2010: Economic Aspects
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat a analyzovat vzrůstající ekonomickou náročnost na komerční reklamu ve všech médiích za posledních 20 let. Obsahem teoretické části je přiblížení klíčových pojmů v oblasti reklamy, její vývoj, popis, číselné vyjádření a rozložení do jednotlivých druhů médií včetně zdůvodnění zjištěné ekonomické náročnosti. Aplikační část se zabývá virtuální kampaní uvedení …moreAbstract:
The main target of this Bachelor thesis is describe and analyze economic demands on commercial advertising in all medium during last 20 years. Theoretical part’s content is closing of key concepts in advertising, its development, description, numerical expression and segmentation to all kind of medium including of justification of economic demands. Application part is describing virtual campaign of …moreKeywords
Reklama komunikace propagace marketing marketingový mix média zpráva tisk televize rozhlas internet venkovní reklama reklamní kampaň mediální agentura cílová skupina rozpočet Advertising communication propagation marketing mix medium message press television radio outdoor advertising advertising campaign medial agency target group budget.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vm41n/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: PhDr. Adolf Vodrážka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
MEDIÁLNÍ AGENTURA, JEJÍ STRUKTURA A ROLE PŘI TVORBĚ REKLAMÍCH KAMPANÍ
Natálie Půhoná -
Mediální agentura, její struktura a role při tvorbě reklamních kampaní
Lukáš Maršálek -
Mediální agentura, její struktura a role při tvorbě reklamních kampaní
Mariya Zakharevich -
Vznik nových typů agentur v České republice pro mediální oblast marketingové komunikace
Andrea Vránová -
ROLE VENKOVNÍ REKLAMY V ČR, JEJÍ PŘEDPOKLÁDANÝ VÝVOJ A DOPAD PANDEMICKÉ SITUACE NA MARKETINGOVÝ TRH
Simona Šlapáková -
ROLE VENKOVNÍ REKLAMY V ČR A JEJÍ PŘEDPOKLÁDANÝ VÝVOJ
Simona Šlapáková -
Venkovní reklama a umění
Jana VARNEROVÁ -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků