Využití programu Maxík při rozvoji komunikační schopnosti dětí v předškolním věku – Bc. Jaroslava Kotačková
Bc. Jaroslava Kotačková
Master's thesis
Využití programu Maxík při rozvoji komunikační schopnosti dětí v předškolním věku
The utilization of the MAXIK programme to develop the communication skills of preschool children
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaký přínos má pro děti ohrožené školní neúspěšnosti, v důsledku narušené komunikační schopnosti, využití programu Maxík. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První vymezuje psychomotorické činnosti, motoriku, zrakové vnímání a paměť, sluchové vnímání a paměť, řeč. Druhá kapitola se zabývá jazykovými rovinami a třetí je zaměřena na charakteristiku předškolního …moreAbstract:
The aim of this thesis was to find out what the benefits are of using of the MAXIK programme for children at risk of failure at school, due to impaired communication skills. The theoretical part is divided into three chapters. The first defines psychomotor aktivity; motor skills; visual perception and memory; auditory perception and memory; and speech. The second chapter deals with the language levels …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vgvv2/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 5. 2011
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOTAČKOVÁ, Jaroslava. \textit{Využití programu Maxík při rozvoji komunikační schopnosti dětí v předškolním věku}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/qtthvc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education