Karel URBAN

Bachelor's thesis

The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse

The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Abstract:
This thesis conducts a linguistic analysis of slogans used by NGOs on the internet. The theoretical part focuses on introducing a reader to NGOs and to the principle of advertising. After, the focus is shifted to slogans, where their attributes are described. The analytical part presents a reader the corpus and the method of linguistic analysis. Further, the slogans from the corpus are analyzed through …more
Abstract:
Tato práce se zabývá užíváním sloganů nevládními organizacemi na internetu. Teoretická část uvádí čtenáře do oblasti těchto organizací a popisuje princip reklamy. Dále si čtenář osvojuje princip sloganů a je seznámen s jejich hlavními rysy. Analytická část popisuje strukturu korpusu a metodu lingvistické analýzy. Poté jsou slogany skrz úrovně jazyka podrobeny analýze, kde jsou určeny jejich charakteristické …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Lenka Kopečková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

URBAN, Karel. The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta