Monika Kulasová

Master's thesis

Výzkum postojů žáků a rodičů souvisejících s realizací alternativní formy hodnocení žáků

An Investigation of Parents´ and Pupils´ Attitudes Towards the Alternative Form of Learner Assessment
Abstract:
Tématem této diplomové práce je výzkum postojů žáků a rodičů souvisejících s realizací alternativní formy hodnocení žáků - slovního hodnocení. Toto hodnocení se využívá na několika školách v ČR a je uzákoněna jako jedna z možností školního hodnocení žáků spolu s klasifikací. V první části práce je popsáno obecné hodnocení, jeho funkce, význam a vztah k hodnotám. Dále se tato část podrobněji zabývá …more
Abstract:
The main point of this thesis is research of the attitudes of pupils and their parents to the alternative form of the pupils´ assessment - verbal assessment. This assessment is being used on the few schools in the Czech Republic. It is realized as one of the options for the pupils´ assessment, together with grading. In the first section of this thesis there is the verbal assessment described, its function …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Accessible from:: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2014
  • Supervisor: PhDr. Věra Vykoukalová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kulasová, Monika. Výzkum postojů žáků a rodičů souvisejících s realizací alternativní formy hodnocení žáků. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 23.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 23. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11).

Theses on a related topic

All theses