Martina Ivaničová

Master's thesis

Ako sa predáva vzdelanie: analýza marketingových nástrojov používaných v školstve

Jak se prodává vzdělání: analýza marketingových nástrojů používaných ve školství
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou marketingu ve školství. Analyzuje a porovnává marketingové nástroje využívané ve školství, způsob realizace marketingových aktivit na středních školách na Slovensku a mapuje, jak školy vnímají problém masifikace školství. Práce se skládá ze dvou částí. V první části práce jsou definovány základní pojmy a teoretická východiska související s marketingem školy a s problematikou …more
Abstract:
This master thesis deals with the problematics of marketing in education. It analyses and compares marketing tools used in education, methods of implementing marketing activities in secondary schools in Slovakia, it examines how schools percieves problem of school massification of the education. Thesis consists of two parts. In the first part are defined basic concepts and theoretical foundations related …more
Abstract:
Táto práca sa zaoberá problematikou marketingu v školstve. Analyzuje a porovnáva marketingové nástroje využívané v školstve, spôsob realizácie marketingových aktivít na stredných školách na Slovensku a mapuje, ako školy vnímajú problém masifikácie školstva. Práca sa skladá z dvoch častí. V prvej časti práce sú definované základné pojmy a teoretické východiská súvisiace s marketingom školy a s problematikou …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2016
  • Supervisor: Michal Šimůnek
  • Reader: Eliška Novotná

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49770