Grafický design knižních obálek a jeho vliv na prodejnost knih – Kateřina Sobková
Kateřina Sobková
Bachelor's thesis
Grafický design knižních obálek a jeho vliv na prodejnost knih
Graphic design of book covers and its influence on the marketability of books
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá grafický design knižních obálek a jeho vliv na potenciální kupující knih. Cílem této práce je určit, do jaké míry jsou čtenáři ovlivňováni vzhledem obálky při koupi knihy. Teoretická část stručně popisuje historii knih na českém území, proces výroby knihy, způsoby propagace knih a chování kupujících z psychologického hlediska. Dále rozebírá jednotlivé grafické prvky knižní …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on graphic design of book covers and its influence on potential book buyers. The aim of this work is to determine how much are readers influenced by the appearance of the cover when buying a book. The theoretical part briefly describes the history of books on the Czech territory, the process of book production, the ways of books promotion and the behavior of buyers from …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73357
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2018
- Supervisor: Stanislav Horný
- Reader: Veronika Souralová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73357
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Design instruovaný surrealismem. K problému vztahu surrealismu a grafického designu
Tereza Vaidová -
Vizuální stránka křesťanské knihy Cover design jako součást prodejní strategie a spolutvůrce vizuální kultury společnosti
Lada Andršová -
Knižní obálky Václava Maška (1893–1973)
Monika Šulová -
Využití textilu v umělecké knižní vazbě
Vanda Môcová -
Význam knižní obálky v nákupním chování žen
Patrik Tomšů