Nerovnoměrná ladění v historii a dnešní praxi – Barbora Scholleová
Barbora Scholleová
Bachelor's thesis
Nerovnoměrná ladění v historii a dnešní praxi
Inequal Temperaments in history and today´s Practisis
Anotácia:
Tato práce se věnuje historickým laděním. K jejich pochopení je nutné seznámit se s velikostmi přirozených intervalů vyplývajících z alikvotní řady. Je potřebné umět určit frekvenční poměr jakéhokoli intervalu a jeho velikost v centech.Dále je nastíněno, proč neexistuje ideální ladění a že každé ladění je kompromisem, má jiné priority a možnosti využití.Cesta k dnes široce rozšířenému rovnoměrně temperovanému …viacAbstract:
This thesis is devoted to the historical temperaments. For their understanding it is necessary to become familiar with the sizes of the natural intervals resulting of the aliquot series. One must be able to determine the frequency rate of any interval and its size in cents. It is outlined why there does not exist ideal tuning and therefore why any tuning is the compromise with different priorities …viacKľúčové slová
temperované laděníKľúčové slová
hudbaKľúčové slová
ladění (hudba)Kľúčové slová
hudební laděníKľúčové slová
hudební teorie
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2012
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/7478
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2012
- Vedúci: Jaroslav TŮMA
- Oponent: Pavel ČERNÝ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 8. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBachelor programme / odbor:
Hudební umění / Varhany
Práce na příbuzné téma
-
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková -
Interpretace koncertu A dur QV5:217 J. J. Quantze na modelu jeho flétny
Anežka Levová -
Interpretace skladeb vybraných českých autorů 19. století na dobové varhany
Adéla Venclová -
Srovnání způsobu hry a interpretace na barokní traverso a flétnu současného typu
Anežka Šejnohová -
Management profesionálních těles provozujících historicky poučenou interpretaci staré hudby.
Aneta Dlasková -
Klavírní dílo Jana Václava Hugo Voříška (1791 - 1825) v kontextu dobové tvorby a jeho interpretace dnes
Petra Matějová -
Interpretace loutnových transkripcí skladeb J.S.Bacha na kytaru
Ozren Mutak -
Současná barokní interpretace
Markéta Čepická