Mzdová politika firmy v kontextu daně z příjmu: platové stropy ve sportovních soutěžích – Ondřej Sýkora
Ondřej Sýkora
Master's thesis
Mzdová politika firmy v kontextu daně z příjmu: platové stropy ve sportovních soutěžích
Income tax as a competitive advantage in the NHL
Abstract:
Diplomová práce s tématem daně z příjmu, jakožto konkurenční výhody v NHL je zasazená do kontextu současné NHL, ve které se tří posledních finále Stanley Cupu zúčastnil tým ze státu s nulovou státní daní z příjmu, a poslední dvě organizace přidavší se k soutěži byly také ze státu s nulovou státní daní z příjmu. Cílem této diplomové práce je ověřit předpokládanou existenci výhody plynoucí z vlivu nižší …moreAbstract:
The diploma thesis based on the topic of income tax and its effect as a competitive advantage in the NHL is set in the context of the modern NHL, in which the last three Stanley Cup finals were attended by a team with zero state income tax, and the last two organizations that joined the competition were also from states with zero state income tax. The aim of this diploma thesis is to verify the assumed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87971
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2022
- Supervisor: Karel Čada
- Reader: Veronika Motlová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87971
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Innovation and its influence on strengthening the competitive advantage of the company
Alexandra Nam -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Olga Grashchenkova -
CRM as a Competitive Advantage in the Age of Consumer
Zuzana Nováková -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Competitive advantage for a bank that opens itself to Virtual Currency businesses – game theory
Martin Bok