How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion – Roxane Simondet
Roxane Simondet
Master's thesis
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Abstract:
V této práci se nejdříve zaměříme na základní koncept influencer marketingu, vysvětlíme základní definici tohoto termínu a také analyzujeme vývoj influencer marketingu v posledních letech. Mimo jiné se v této práci analyzují strategie dvou společností využívající influencer marketing. Uvidíme, jak tento druh marketingu pomohl společnostem v jejich mezinárodní expanzi po Evropě i v zámoří. Skrze analýzu …moreAbstract:
In this study, we will first present the key concept of influencer marketing and give a broad definition of the term. We will also analyse the evolution of influencer marketing over the last years. Moreover, in this thesis, the influencer marketing strategies of two European companies will be analysed. We will see how influencer marketing campaigns helped these companies in their international expansion …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78523
Thesis defence
- Date of defence: 7. 10. 2019
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
- Reader: Paul Marc Collin
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SIMONDET, Roxane. \textit{How influencer marketing is a~strategic ally for European companies in international expansion}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2019. Available from: https://theses.cz/id/qxdb1u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78523
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Analysis of the use of subsidies from European funds for companies providing transportation services
Kristian Pekar -
European Companies - Process of Establishment and Their Place in the Economy of the EU Member States
Petr Galasovský -
European Companies - Process of Establishment and Their Place in the Economy of the EU Member States
Vít Trávníček -
Delaying payments after the financial crisis: Evidence from European Union Companies
Isaac Kwame Essien Obeng -
The International Criminal Court or International Colonial Court?:A study of the relationship between the International Criminal Court and the African Union
Mzukisi Loliwe -
Amnesty International v mezinárodních vztazích: role Amnesty International v postgenocidní Rwandě a analýza nástrojů a politik v případě zrušení trestu smrti ve Rwandě
Radka Lososová -
Audio dokumentaristika v zrcadle International Feature Conference. Rozvoj mezinárodní audio komunity v kontextu soutěžních i nesoutěžních přehlídek.
Tereza Reková -
Principy rozvoje mezinárodního hotelového řetězce na příkladu řetězce Marriott International
Anastasiia Dovgaleva