Motives behind participating in second-hand channels – Sára Šujanová
Sára Šujanová
Bachelor's thesis
Motives behind participating in second-hand channels
Motives behind participating in second-hand channels
Anotácia:
Potom, čo sa vytratila stigma a hanba spojená s nakupovaním z druhej ruky, začal o tento trh stúpať záujem. Rastúci počet ľudí navštevujúcich tieto reťazce viedol k vzniku nových výskumov, ktoré presunuli svoje zameranie z ekonomických na alternatívne motívy. Hlavným cieľom tejto práce je preskúmať motívy stojace za účasťou na trhu s použitým tovarom. Prvá časť práce je teoretická, kde budú jednotlivé …viacAbstract:
Since the stigma and shame connected to second-hand stores disappeared, the interest in visiting them has risen. The increasing numbers of people shopping in these channels has led to the emergence of new research, with a shift in focus from economic to alternative motives. This thesis explores the motives behind participating in the second-hand market. The first part of the work is theoretical, where …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/yv701/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 5. 2023
- Vedúci: PhD. Patrick Laviolette
- Oponent: M.A. Irena Kašparová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / odbor:
Sociology / Sociology
Práce na příbuzné téma
-
Zkoumání změn v chování spotřebitelů na trhu s použitým zbožím během krize covid-19
Matej Koyš -
Chování a preference spotřebitele na trhu s kosmetikou
Dagmar Šimberová -
Analýza spotřebního chování na trhu s oděvy
Silvie Vornayová -
Chování a preference spotřebitele na trhu s kuchyňským nábytkem
Denisa Čechová -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova