Michal Dub

Bachelor's thesis

Kvantitativní analýza masmediální komunikace výrobců piva na českém trhu

Quantitative analysis of mass media communication of beer manufacturers on the Czech market
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá kvantitativní analýzou masmediální komunikace výrobců piva na českém trhu. Data se týkají televizní a rozhlasové reklamy za rok 2016. Ta byla shromážděna společností Nielsen Admosphere, a.s., která se speciali-zuje na poskytování služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů. Pro zpracování takto velkého objemu dat bylo zapotřebí využít metody zvané data mi-ning …more
Abstract:
This bachelor work deals with quantitative analysis of mass media communication of beer manufacturers on the Czech market. Data were accumulated from television and radio advertising per year 2016 and provided by Nielsen Admosphere Ltd., which specializes in providing marketing services and media researches. Data mining method was used to deal with such a huge volume of data. Program MS Excel was used …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2018
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Jiří Dvořák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73171