Cena jako faktor konkurence v gastronomii – Bc. Sevastian Kushnei
Bc. Sevastian Kushnei
Bachelor's thesis
Cena jako faktor konkurence v gastronomii
Price as a competitive factor in gastronomy
Abstract:
Daná bakalářská práce je věnována tématu cena jako faktor konkurence v gastronomii. Jedná se o oblast, která je nesmírně důležitá pro jakýkoliv podnik, gastronomická zařízení nevyjímaje. Cílem dané bakalářské práce bylo na základě analýzy faktoru konkurence gastronomii navrhnout opatření za účelem zvýšení tržeb restauračních provozů ve vybrané lokalitě. Za hlavní výstupy dané práce je možné považovat …moreAbstract:
This bachelor's thesis is devoted to the topic of price as a factor of competition in gastronomy. This is an area that is extremely important for any business, including catering establishments. The aim of this bachelor's thesis was to propose measures to increase the sales of restaurant operations in a selected location based on the analysis of the factor of competition in gastronomy. The following …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2023
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/hlbwq/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2024
- Supervisor: PhDr. Jan Máče, Ph.D.
- Reader: Ing. Věra Levičková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Řízení značky a její vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů
Farrukh Saidov -
Cenová rozhodování v mezinárodním prostředí
David Kebl -
Analýza nákupního rozhodování spotřebitele na trhu čokoládových tabulek na českém a německém trhu
Kateřina Pokorná -
Nákupní rozhodování zákazníka na základě slevových nabídek
Kristýna Topičová -
Návrh marketingových strategií pro zelený čaj: Analýza a modifikace kupního rozhodování spotřebitele
Pavel Trnka -
Využití cenové elasticity poptávky při prodeji piva
Miroslav Adamec -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev