Approaches to teaching writing at primary and lower secondary schools – Mgr. Jiří Erml
Mgr. Jiří Erml
Bachelor's thesis
Approaches to teaching writing at primary and lower secondary schools
Approaches to teaching writing at primary and lower secondary schools
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje tématu učení psaní v hodinách anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Práce se zaměřuje především na jednu část procesu psaní - příprava. Hlavní otázkou je, zda technika sborového opakování použitá jako přípravná aktivita může ovlivnit žákův postoj k psaní, délku textu nebo použití slov či gramatických konstrukcí. Metoda výzkumu je částečně empirická, experimentální …moreAbstract:
This Bachelor´s thesis deals with the topic of teaching writing in an English language class in final years at primary school. It focuses on one stage of the process writing – planning. The main question is whether a technique of choral repetition used as pre-writing activity can influence learners´ attitude to writing, the length of the texts or use of vocabulary or grammatical constructions. The …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/apmvz/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Approaches to teaching writing in final years at secondary schools
Kateřina Sochorová