Bc. Natálie Čornyjová
Bachelor's thesis
Analýza jazyka digitálních her
Analysing the language of digital games
Abstract:
Úkolem bakalářské práce je zkoumat roli jazyka v digitálních hrách a analyzovat jeho narativní a ludickou podstatu. Práce navazuje na dosavadní přístupy ke zkoumání her jako expresivního média a ergodické literatury a klade si za cíl porozumět jazykové sémantice ve vybraných herních titulech. Věnuje se konkrétním aspektům jak přirozených, tak umělých jazyků, včetně dialogů, textových prvků, symboliky …moreAbstract:
The purpose of the bachelor thesis is to examine the role of language in digital games and to analyse its narrative and ludic nature. The thesis builds on existing approaches to the study of games as expressive media and ergodic literature and aims to understand linguistic semantics in selected game titles. It focuses on specific aspects of both natural and constructed languages, including dialogue …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uz0cx/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2024
- Supervisor: MgA. Vojtěch Vaněk
- Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Herní mechaniky jako nástroj procedurální rétoriky
Martin Mach -
Vztah vizuální reprezentace avatara a herních mechanik v digitálních hrách
Adéla Štelclová -
Design ilustrovaných publikací pro děti na příkladu abecedy
Oleksandra Valko -
Grafický design a Petr Babák
Kateřina Nováčková -
Možnosti vizuální exprese – grafický design Divadla na provázku
Martin Maryška