Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě – Silvie MAŇASOVÁ
Silvie MAŇASOVÁ
Bachelor's thesis
Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě
Gender Stereotyping in Advertisements - the Relevance of Goffman's Study for Contemporary Advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci stereotypních genderových reprezentací v současné české tištené reklamě. Základním teoretickým východiskem pro tuto práci je studie E. Goffmana z roku 1979, která se věnuje způsobu, jakým reklamy vyjadřují nerovné postavení mužů a žen a jejich status a v sociální hierachii. Byla provedena obsahová analýza 300 náhodně vybraných reklam z českých lifestylových …moreAbstract:
This Bachelor Thesis focused on identification of gender stereotypical expressions in Czech print advertisements. The theoretical basis for this work is Goffman{\crq}s study from 1979 which deals with unequal relationships between men and women and their social positions in social power hierarchy displayed in advertising images. A total of 300 randomly selected advertisements from Czech lifestyle magazines …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2010
Identifier:
13895
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2010
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAŇASOVÁ, Silvie. \textit{Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2010. Available from: https://theses.cz/id/r4e8t0/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MAŇASOVÁ, Silvie. Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě. Zlín, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 07. 05. 2010
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Formální a obsahové proměny zpravodajství České televize Brno: komparační obsahová analýza
Eliška Bučinová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
Mediální obraz českého předsednictví v Radě EU: obsahová analýza mediální reprezentace (MFDnes, Právo, The Times, The Guardian)
Jana Srnková Hotová -
SÉMIOTICKÁ ANALÝZA REKLAMNÍHO SPOTU DEUS EX: SARIF INDUSTRIES TRAILER
Jiří ŠIFTA -
(Ne)dostatek potravin v obrazech: Analýza čínských propagačních plakátů během krizového období 2. poloviny 20. století
Kateřina BABKOVÁ -
Sémmiotická analýza reklamního spotu Deus Ex: Sarif industries trailer
Jiří ŠIFTA -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gendrové stereotypy v reklamě - reklama v průběhu 20. století se zaměřením na gendrové stereotypy
Michaela RUSÍNOVÁ