Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě – Silvie MAŇASOVÁ
Silvie MAŇASOVÁ
Bakalářská práce
Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě
Gender Stereotyping in Advertisements - the Relevance of Goffman's Study for Contemporary Advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci stereotypních genderových reprezentací v současné české tištené reklamě. Základním teoretickým východiskem pro tuto práci je studie E. Goffmana z roku 1979, která se věnuje způsobu, jakým reklamy vyjadřují nerovné postavení mužů a žen a jejich status a v sociální hierachii. Byla provedena obsahová analýza 300 náhodně vybraných reklam z českých lifestylových …víceAbstract:
This Bachelor Thesis focused on identification of gender stereotypical expressions in Czech print advertisements. The theoretical basis for this work is Goffman{\crq}s study from 1979 which deals with unequal relationships between men and women and their social positions in social power hierarchy displayed in advertising images. A total of 300 randomly selected advertisements from Czech lifestyle magazines …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2010
Identifikátor:
13895
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2010
Citační záznam
Jak správně citovat práci
MAŇASOVÁ, Silvie. Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě. Zlín, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 07. 05. 2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta humanitních studiíBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk pro manažerskou praxi
Práce na příbuzné téma
-
Formální a obsahové proměny zpravodajství České televize Brno: komparační obsahová analýza
Eliška Bučinová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
Mediální obraz českého předsednictví v Radě EU: obsahová analýza mediální reprezentace (MFDnes, Právo, The Times, The Guardian)
Jana Srnková Hotová -
SÉMIOTICKÁ ANALÝZA REKLAMNÍHO SPOTU DEUS EX: SARIF INDUSTRIES TRAILER
Jiří ŠIFTA -
(Ne)dostatek potravin v obrazech: Analýza čínských propagačních plakátů během krizového období 2. poloviny 20. století
Kateřina BABKOVÁ -
Sémmiotická analýza reklamního spotu Deus Ex: Sarif industries trailer
Jiří ŠIFTA -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gendrové stereotypy v reklamě - reklama v průběhu 20. století se zaměřením na gendrové stereotypy
Michaela RUSÍNOVÁ