Využití marketingu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy – Tadeáš Kubík
Tadeáš Kubík
Bachelor's thesis
Využití marketingu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy
The utilization of the marketing for competitiveness increase of company
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na využití marketingu pro zvýšení konkurenceschopnosti zvolené firmy, společnosti Lomax & Co s.r.o. V první části se práce zabývá konkurencí a konkurenceschopností, teorií marketingu, segmentací trhu, marketingovým mixem a marketingovými analýzami. V analyticko-praktické části je vytvořena BCG matice, SWOT analýza. Dále se autor zabýval konkurencí firmy a marketingovým …moreAbstract:
The Bachelor thesis is focused on using marketing for improvement of competitiveness of a chosen firm. The company is called Lomax & Co s.r.o. The first part deals with competition and competitiveness, marketing theory, market segmentation, marketing mix and marketing analysis. In the analytical-practical part is created BCG matrix, SWOT analysis. Furthermore, the author dealt with the competition …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018
Identifier:
https://is.sting.cz/th/qralc/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2018
- Supervisor: doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
- Reader: Ing. Petr Bařina
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie StingSting academy
Bachelor programme / field:
Economy and Management / Organization and management of small and medium-sized enterprises
Theses on a related topic
-
Marketingový mix společnosti AA+Stavebniny KONSYS s.r.o.
Nikola Foldynová -
Marketingový mix ve vybraném podniku
Tereza Kocmanová -
Vliv změn ve vnějším prostředí na marketingový mix restaurace a penzionu Nábřežní terasy
Andrea Dítětová -
Vliv jednotlivých nástrojů marketingového mixu na konkurenceschopnost nehtového studia.
Gabriela Ďurišová -
An Analysis of the Marketing Communications Mix of the Czech Company Elektro Euro Plus in order to Increase Competitiveness
Radim Janyš -
Marketingový mix služeb hotelu The National
Nikola Ptáčková -
Marketingový mix hotelu Sáva
Iva Pospíšilová -
Podpora a zvýšení konkurenceschopnosti za pomocí nástrojů marketingového mixu
Jakub Červenka