Tadeáš Kubík

Bachelor's thesis

Využití marketingu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy

The utilization of the marketing for competitiveness increase of company
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na využití marketingu pro zvýšení konkurenceschopnosti zvolené firmy, společnosti Lomax & Co s.r.o. V první části se práce zabývá konkurencí a konkurenceschopností, teorií marketingu, segmentací trhu, marketingovým mixem a marketingovými analýzami. V analyticko-praktické části je vytvořena BCG matice, SWOT analýza. Dále se autor zabýval konkurencí firmy a marketingovým …more
Abstract:
The Bachelor thesis is focused on using marketing for improvement of competitiveness of a chosen firm. The company is called Lomax & Co s.r.o. The first part deals with competition and competitiveness, marketing theory, market segmentation, marketing mix and marketing analysis. In the analytical-practical part is created BCG matrix, SWOT analysis. Furthermore, the author dealt with the competition …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2018
  • Supervisor: doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
  • Reader: Ing. Petr Bařina

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie Sting